ייבוא אישי של אופנועים לישראל – המדריך המקצועי לרוכבים

ייבוא אופנועים לישראל: מה חשוב לדעת?

רוצים לייבא אופנוע ייחודי, עוצמתי או קלאסי שלא קיים בארץ? ייבוא אישי הוא דרך נהדרת להגשים חלום – אבל מדובר בתהליך רגולטורי ומיסוי מורכב שדורש דיוק, ידע וסבלנות.

בדף הזה תמצאו את כל מה שחשוב לדעת כדי לייבא אופנוע חוקי לישראל, בלי הפתעות ובמקסימום ביטחון.

מותר לייבא אופנוע לישראל? כן – אך יש תנאים ברורים

ייבוא אישי של אופנוע מותר בתנאים הבאים:

  • הייבוא מבוצע ע"י אדם פרטי (לא עסק/יבואן)

  • מותר לייבא אופנוע אחד בלבד כל 12 חודשים

  • האופנוע חייב לעמוד בתקינה מוכרת: אירופאית, פדרלית (אמריקאית)
  • נדרש אישור מוקדם ממשרד התחבורה

  • רישיון הנהיגה שלכם חייב להתאים להספק הכלי!

    לדוגמה: מי שמחזיק ברישיון A1 לא יוכל לייבא אופנוע עם 72 כ"ס – כי אין לו היתר לרכוב עליו בישראל, ולכן הייבוא ייחשב בלתי חוקי

  • מסמכים נדרשים לייבוא אופנוע – לפי התקינה

    כדי לייבא אופנוע כחוק, יש להציג מסמכים שונים – בהתאם לסוג התקינה והאם הכלי חדש או משומש.

    מסמכי זיהוי (לכל תקינה):
  • רישיון נהיגה ישראלי תקף

    במקרה של תושב חוזר:
  • רישיון זר
  • צילום דרכון כולל דף פרטים אישיים
  • חותמת מכס המעידה על זכאות תושב חוזר
  • תקינה אירופאית (EU):
  • רישיון רכב (אם מדובר באופנוע משומש), במידה וחדש להציג הצהרה מהיצרן כי מדובר באופנוע חדש.
  • C.O.C – Certificate of Conformity
    מסמך רשמי של היצרן, המעיד שהאופנוע עומד בדרישות התקינה האירופאית.
  • Data Card – מסמך טכני עם פירוט מלא של מפרט האופנוע כפי שיצא מהמפעל
  • תצהיר יבוא
  • תקינה פדרלית (אמריקאית):
  • Certificate of Origin (לאופנוע חדש)
  • Title – רישיון אמריקאי המעיד על בעלות (לאופנוע משומש)
  • CARFAX – דו"ח היסטוריית רכב בארה"ב – כולל תאונות, בעלויות, טיפולים וסטטוס חוקי
  • צילום של תווית יצרן על שלדת האופנוע
  • אישור שאין Recall פתוח על האופנוע (בדיקה מול אתר היצרן או NHTSA)
  • תצהיר יבוא
  • מיסוי בייבוא אופנועים – לפי נפח מנוע וסוג

    המיסוי מחושב על בסיס "ערך לצורכי מכס": מחיר האופנוע (לפני מע"מ במדינת המקור) + עלות הובלה + ביטוח ימי (אם נעשה).
    רכיבי המס:
    1. מכס – 7%
    במקרה ותציגו תעודות מקור וקיים הסכם סחר עם מדינת הייצור והאופנוע הובל ישירות ממנה – המכס יבוטל (0%).

    2. מס קניה – לפי נפח מנוע:
  • אופנועים חשמליים הדורשים רישוי – פטורים ממס קניה (0%)

    3. מע"מ – 18%

    חל על סך הערך לצורכי מכס + מכס + מס קנייה.
  • מגבלות ודרישות נוספות בייבוא אישי של אופנועים

    לפני שמתחילים בתהליך, חשוב להכיר את הדרישות החוקיות וההגבלות שיכולות למנוע את הייבוא או לרשום את האופנוע בישראל:

  • גיל האופנוע – עד שנתיים בלבד!
    מיום הייצור ועד יום הרישום בישראל – אסור לייבא אופנוע ישן יותר (למעט אספנות), לכן קחו בחשבון זמן הפלגה ועיכובים שיתכנו במכס/נמל ודאגו לפחות למינימום של 3 חודשים לפני ההגעה לשנתיים.

  • ניתן לייבא אופנוע אחד בכל שנה קלנדרית
    לא ניתן לייבא יותר מאופנוע אחד בשנה (גם אם מכרתם את הקודם).

  • יבואן רשמי בארץ – יתרון משמעותי
    אם יש לאופנוע יבואן ישיר בישראל – תהליך הבקשה יהיה קל ומהיר יותר (נדרשים פחות אישורים)
  • האופנוע חייב להיות כשיר לרישום
    באחת ממדינות האיחוד האירופי או ארה"ב וכמובן לא טוטאלוס או סאלווג' (כשיר לרישום)

  • הגבלה על העברת בעלות
    אי אפשר להעביר בעלות על האופנוע במהלך השנה הראשונה מרגע הרישום, אלא במקרים חרגים מאוד שמפורטים בתקנות.

  • רוצים לייבא אופנוע בעצמכם – בראש שקט?

    אם כבר הגעתם עד כאן, השאירו פרטים בתחתית העמוד או צרו קשר בווצאפ ואחזור אליכם לייעוץ אישי וללא התחייבות.
    אפשר לייבא אופנוע – רק צריך לדעת איך עושים את זה נכון.

    יבוא צמ"ה

    עגורן צריח

    מכונה ניידת

    רכב תפעולי

    נגררים

    מוטור הום

    פוד טראק נייח/נייד

    צמיגים

    ג'אנטים

    וכו'

    קישורים רלוונטים

    מתווך ביבוא אישי

    יבואן זעיר

    מאמרים